Egyes, a McLarenhez közeli források szerint több csapat is dolgozik a Mercedes által bemutatott kettős DRS kifejlesztésén, sőt egyes vélemények alapján, az eredeti koncepcióhoz képest továbbgondolt megoldásokkal fognak előállni bizonyos csapatok.
Az év elején a Mercedes meglepte az ellenfeleket egy átértelmezett DRS rendszerrel, melynek funkcióját az első szárnnyal is összekötötték. Lényegében a megoldásuk azon alapul, hogy nyitott DRS-nél levegő áramlik egy csatornán az első szárny irányába az egész sasszén át előre, majd ott a szárny vezető panelja alatt kilépve részlegesen zárja az elem hatásfokát. Ez 4-5 km/h sebességelőnyt jelent az egyenesekben, a nagyobb előny, melyet nyújt, pedig az, hogy a kanyarokból kimenet hamarabb aktiválhatóvá teszi az állítható hátsó szárnyat azáltal, hogy csökkenti az első szárny által generált leszorító erőt is, így a kocsi balansza az ideális tartomány közelében marad.
Mivel a DRS-t csak az időmérő edzésen lehet használni, a futamokon csak egy vagy két előzési zónában, egy-egy rövidebb egyenesen, a rendszer első sorban a kvalifikáción nyújt előnyt. Emiatt illetve a hatalmas fejlesztési költségek okán sok csapat az első kísérletezések után mellékvágányra állította saját szuper DRS-ének kidolgozását.
Ugyanakkor a tehetősebb istállók – Red Bull, Ferrari, McLaren, Lotus – nem vetette el teljesen az ötletet, mivel az a versenybeállításokra is gyakorol pozitív hatást. Az autók hasfalmagasságának a leszorító erő szab gátat. Általában úgy állítják be a magasságot a mérnökök, hogy az egyeneseket végét választják viszonyítási pontnak: mivel a kocsi az egyenes végén termeli a legnagyobb terhet az első tengelyre, úgy kell a kocsi magasságát beállítani, hogy ekkor se koptassa el az autó úgynevezett kopólemezét.
Ha a szárny által generált leszorító erőt sikerült valamilyen formában redukálni, értelemszerűen csökken a terhelés mértéke. Emiatt alacsonyabbra lehet állítani a kocsit és ezáltal a kanyarokban leszorító erő nyerhető.
Ráadásul ezt a kialakítást támogatják a Forma-1 szabályai is: mivel a verseny nagy részében hatalmas mennyiségű üzemanyaggal köröznek (kezdetben 150 kg az időmérős körön megtankolt 5 kg-hoz képest), így a kocsik sokkal lassabban mennek a futamon, így a terhelés is kisebb az alacsonyabb légsebesség miatt.