f1technika

Friss topikok

Címkék

Bahreini fejlesztések

2012.04.28. 16:06 SzaboBalazsF1

Lotus – kipufogó

A Lotus istálló egy jelentősen módosított diffúzorral érkezett Bahreinbe. Az átdolgozott alkatrész vertikális terelőlapjai közül a külső három jóval ívesebb formát képez és a diffúzor külső része felé mutat.

A módosítás kettős célt szolgál: egyrészt a diffúzor hatékonyságát hivatott növelni, másrészt a légellenállást próbálja meg redukálni. A diffúzor külső csatornáin kívül a fékhűtő idomok is az autó külső része felé hajlanak. A kerekek mögötti rész egy különösen alacsony nyomású terület, emiatt csökkenthető a légellenállás azon a részen, ha sikerül levegőt terelni a diffúzor külső részéről. Ezzel egy időben ez a diffúzor hatékonyságát is növeli a változtatás, ugyanis a „kólás üveg” szekció (az autó hátuljának kiképzése) oldalsó részén beáramló "piszkos" levegőt így sikerül elterelni, s ezzel tisztázni a diffúzor középső paneljának légáramlatát. A 2009-es Brawn-autó volt az első, mely ezt a geometriát alkalmazta.

Ferrari – hátsó szárnyacska

A Ferrari egy apró szárnyat, mely a köznyelvben a majomülő szárnyacska nevet kapta, mutatott be Bahreinben, mellyel az autó hátulján lévő légáramlatokat kívánják optimalizálni.

A szárnyacskával a diffúzor és a hátsó szárny közötti légáramlatot próbálják meg összekötni. A hátsó terelőszárny véglapja között áramló levegő a szárnyacska vonalait követi, s a hátsó szárny főlapjára irányul. Ezzel célzottabban terelhető a levegő a hátsó szárny alsó szekciójára, s az irányítottabb és megnövelt mennyiségű légáramlat növeli a magas nyomású terület nagyságát a szárny alsó részén.

Red Bull – kipufogó

A Red Bull egy átmeneti verzióban mutatta be februárban a kipufogó elrendezését, az új megoldáson, melyet a legutolsó barcelonai teszten mutattak be, már november vége óta dolgoznak. Ennek ellenére jelentős instabilitási problémákhoz vezetett, ezért az utóbbi hetekben a fejlesztések teljes mértékben erre koncentrálódtak Adrian Newey irodája körül.

A Kínai Nagydíjjal ellentétben mindkét versenyző azt a megoldást használta, amely mellett Mark Webber tette le a voksát az évad előtt. Ugyanakkor a kocsiszekrény „csatornázása” jelentős módosításokon esett át. A csapat továbbra is a kipufogó gázok autó hátuljának irányába történő helyes elosztásán dolgozik. Megszabadultak attól a csatornától, amely a légáramlatot az oldaldoboz aljáról terelte a diffúzor fölé. A jelenlegi megoldás a csatornák miatt még nagyobb hasonlóságot mutat a Sauber-féle kialakítással. A szerelők hosszú órákon át dolgoztak a hétvégén, hogy mind a két autón kialakítsák a legújabb fejlesztéseket. A pilóták visszajelzései alapján sikerült javítani a kocsi stabilitásán a lassú kanyarokban és a fékezések alatt, melyek a regnáló világbajnok, Sebastain Vettel legnagyobb problémáját okozták az első hétvégéken.

Írta: Szabó Balázs

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1technika.blog.hu/api/trackback/id/tr654478165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása